2010. július 9., péntek

Burgos-Hontanas
32 km

Tegnap delutan, mire bejtottunk volna a katedralisba, bezartak. Sajnaltam is meg nem is. megiscsak a burgosi katedralis, de olyan hullfaradt voltam, h inkabb elhataroztam, h egyszer teszek errefele egy katedralis-templom-kolostor-var-kapolna turat, autoval. :-) Viszont nyitva volt a posta es 3,9 kgnyi cuccot adytunk fel Santiagoig!!!!!!!!!! Ebbol egy kg volt pannie, nem lehetett tobbre rabeszelni (a szotarom, a konyveim..., nem adom! :-))), megj. panni, mint irodeaklany :-) ). Kiultunk gy terre, ettunk gy konnyen feledheto tesztat, amit egy nehezen feledheto pincerlany szolgalt fel, akkora undorral es unalommal, h mar-mar szorakoztunk rajta. rendeles kozben haromszor fordult hatat mire panni megkerdezte tole, h raer-e, h elmondhassunk, mit akarunk. Panni lennmaradt meccset nezni, mi bettivel nem birtuk tovabb a meleget, a zajt, hazamentunk a szallasra. persze a dudaszo es a neha fel-felcsattano orditozas miatt nem tudtam elaludni, A napokkal ezellotti csengos ficko hazatarvan a meccsrol vigigorditotta a folzosot, h ne csak elaludni ne lehessen, de aki mar megtette, kelljen fel, merthat elvegre a spanyolok nyertek. (egyebkent: hura!!! :-))), megj. panni) Mint ahogyan mindenkinek kutya kotelessge a csorompleset vegighallgatni, igy egyutt kell oromkodni is vele, lehet, h Santiago elott meg seggberugom.

ma harom kg-mal konnyebben, mint a madar repkedve kezdtem neki az utnak. Bardo! sokat emlegettelek, Te meselted az indulas elotti napokban, h Teged is biztattak egy hasonlo dontesre az utadon, de Te nem eltel vele. vszinu, ha ezt nem hallom Toled, eszembe sem jut ez a lehetoseg.

Minden jol is ment, ugy nyomtunk le 2º km-t, h eszre sem vettuk. Majd jottek a Mesetak (fennsik, csupa-csupa buzamezovel), 4º c fok, egyre sivarabb a taj, haaat..., dogunalom, pedig meg 1º km-t hataroztunk mara. Dogunalom? Agyhalal! Annyit olvastam errol a szakaszrol, h fel voltam keszulve ra, sot a forumokon volt, aki szerelmes szavakkal illette, engem ehhez kepest egyaltalan nem hat meg. banatomra meg 3, 4, 5 napig ezen keresztul vezet az ut. Mint egy hullamvasut: pici dimbidombi, fel-le, fel-le ... es buzatabla jobbra, rozstabla balra es dimbidombi, fel-le, fel-le..., Errol eszembe jutott gy dalocska, amit meg aputol hallottam. Ez is epen olzan sokkoloan unalmas. (nem a tartalma miatt)
"A kuuuuuutya a konyhaban
a koooooolbaszt ellopta
a szaaaaakacsne haragjaban
szegenyt agyonszurta
es jottek a tobbi kuyakok,
h eltemessek ot
es a sirjara irtak ra, a most kovetkezo:
A kuuuuuuutya a koyhaban
a kooooooolbaszt ellopta................."

...es dimbidombi, dimbidombi, buzamezok....

Nem volt kut, fogyott es forrosodott a vizunk, kiszaradt a torkunk, minden emelkedonek nekiindulva, azt remeltem, a tetejerol megpilantom a varost, de hosszu- hosszu dimbekdombok soranak kellett ehhez kovetkeznie. Mondtam Bettinek, h nem erdekel, hol a szallas, elobb egy BAR vagy KUT kell. es lattom, jon felenk a falu felol egy bajtars, hideg kolaval kezeben es sorra belenzomja a megerkezok mancsaba. Angyal kuldte tuti! nekem ilyen jol meg kola nem esett, pedig minden nap iszom egyet kave helyett. Jo szallast talaltunk, van labaztato medence friss forasvizzel, kisbolt, tagasak a szobak, csak hatan vagyunk. panninak elore foglaltam az agyat es vartam, h megerkezik, de csak nem jott. Elindultam fele friss vizzel, gondoltam, talan o is vattat kop mar. Kb. 5ºº m-re a varostol futottunk osse es bekisertem a varosba. (csakhogy en megalltam egy csodakutnak a nyubosztoni, a finn es a koreai tarsakkal, ittunk, pihentunk, de nagyon jolesett igy is, h kinga elem jott. :-)) megj. panni) vizre nem volt szuksege, sot, o hozott nekunk a csodatevo forrasbol, amivel megontoztuk a labainkat, mert a hiedelem es a tenyek azt mutatjak, meggyogyul tole a fajos vegtag.

Jot ettunk! Szardiniat , paradicsomot, es friss narancslet ittunk hozza. Pici ez a varos, jol le van pukkanva, semmi latnivalo. legalabb pihenunk egyet. jakab bacsi 27 km-re elottem, nem is olyan konnyu behozni. :-). Amerikaiakal lakunk egy szobaban, tele vannak vizholyagokkal. megmutattuk nekik a "cerna atfuzve a holyagon es benne marad"-modszert es roppant koszontek az uj felfedezest. Nem is ertem, azt gondoltam, ez minden zarandok szamara evidens. Pihenni probaltunk du., de a rengeteg leg, ami a szobankba ragadt, nem engedte. Ultunk kinn 9 o-kor a teraszon, es arra vartunk, h megpusztuljanak a spraytol, amit a szallo tulajdonosa befujt. Mikor visszamentunk a szobaba, az amerikaiak megkerdeztek: ide akkor mar nem jonnek be legyek? - nem, basszus, soha-soha ezen a vilagaon tobbe. :-))) birkak! (meg a micsigeni kiejtesukkel azt is megkerdeztek, h egyaltalan lehet-e ezentul ablakot nyitni..., megj. panni)
hat ez volt ma. csokollak Benneteket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése