2010. július 22., csütörtök

Sarria-Ventas de Naron 35km

Nem volt veszes a sportcsarnokban aludni. Reggel viszont a rengeteg izgatott "ujdonsult" zarandokjelolt 5 ora korul megindult, igy mi sem tudtunk tovabb aludni, fel 5-kor mar mi is uton voltunk. Sarria kb 1º km-re van a 1ºº-as km-tol, igy innen kezdik az utjukat, akik csak egy zarandok oklevelre vagynak, ugyan is ez utan mar jar.
Sotet volt meg, a varosban viszonylag konnyen tajekozodtunk. Mar nyitottak a barok, mondtam Panninak, alljunk meg, igyuk meg itt a szokasos reggeli tejeskavenkat, de neki benne volt a "slung" a lababan, haladni akart. Na, jo, gondoltam, raerunk azzal a koffeinbombaval. Kierve a varosbol egybol az erdoben talaltuk magunkat, ahol kozvilagitas hianyaban mar az orrunkig sem lattunk. Alig talaltuk a jeleket, szinte negykezlab masztunk egy-egy sarga nyil utan kutatva. Csetlettem-botlottam a kovekben, es szinte szedultem, hogy nem latom a talajt, hogy hol a lepesem vege, hova kell letenni a labam. Egyre duhosebb lettem, eloszor Pannira, hogy ilyen hulyesegbe hajszolt, aztan rajottem, dehogy hajszolt, mentem en magamtol. Mikor masodszor bicsaklott meg a bokam egy koben, duhosen levagtam a zsakom a foldre, es kozoltem, hogy en innen egy tapottat sem tovabb kivilagos-kivirradtig. Elhelyezkedtem egy sziklan, elovettem a kekszem, a vizem es jol megreggeliztem. Kozben haladtak el mellettem a fejlampas "mindenttulelok", "kemenyfiuk-lanyok". Mire vegeztem az evessel, egeszen jol lathatova valt a terep, igy Panni utan lodultam, akit negyed oran belul utol is ertem. Vilagosban lehetett csak latni, mennyien lettek nagy hirtelen a caminon. Dobbenet!!! Hompolyog a tomeg! Hangosak, figyelmetlenek. Mint a domper , turjak az utat maguk elott a vadi uj bakancsban, uzsonnastaska meretu hatizsak a hatukon. Roppant zavaroak, es ugy latszik, minden gondolat nelkul, sportbol vagy bulibol gyalogolnak. Meg a Wc-n sem tudnak viselkedni. Ferfiak a noibe, nok a ferfiakeba, mindegy az , csak sort ne kelljen allni! Fenekestol megfordult ez a caminos vilag, mint "akkor" az eletem!Nem hittunk a szemunknek! A 1ºº-as ko elott 1 km-re becsatlakozik egy autout a caminoba. Taxival, buszokkal erkeztek emberek. Nehogy 11º-et kelljen megtenni! :-) Vegre elertuk ezt a jeles kilometerkovet. Mennyit gondoltam erre a pillanatra! Otthon az volt az erzesem, ha ezt elerem, innen egyenesen befutok Santiagoba, mert ez kibirhatatlan lesz! Kibirhato! Ma mar tudom. Sot! Nem volt ez akkora katarzis! Persze, matematikailag nagy dolog, elvegre legyalogoltunk 7ºº-75º km-t, viszont inkabb szivszorongato, hogy kozeledik a vege. Ezeknek az uj legenyeknek pedig meg tobb van elottuk, mint mogottuk! De fura! Lassan beerek, es nincs tovabb hova menni. El is gondoltam , jo lenne egy ilyen foglalkozas, hogy hivatasos meno. Napi 8 oraban. Ezt birnam! :-)

Lattunk egy nagyon sportos fickot, a derekan keresztul rakotve 2 rudon huzta a kerekeken gurulo taskajat. Mi a fene? Ha mi elbirjuk a cuccunkat, o miert nem? Es egyszer csak futasnak eredt! Ahhhha! Meg egy futobolond! Ugy tunt el elottunk az erdoben, mint egy kentaur!

Gondolkodtam a mai napon, mar elore hergeltem magam, hogy fog megjelenni elottem eletem legkeservesebb 2 eve. Gondoltam, rosszul leszek, bevetem magam az erdobe, ott agonizalok egy sort, lehetoleg habzo szajjal, kinokkal gyotorve.....vagy mi lehet? Es csak mentem-mentem, es meg mindig jol birt a labam, nem gorcsoltem, jol ereztem magam, egyedul a hatizsak nyomta a vallam. Zsibbadt tole az egesz bal karom. Akar hova huztam-vontam a pantjat, nem sikerult jo helyre tenni. Na, igen, mit is vartam, hatalmas terhet cipelek ma. Raadasul feltunt egy ujabb csengetos ficko az uton. "Kiidegel" ez a ket barom! Ezeknek tuti kicsi a .................... labuk, ezt akarjak kompenzalni. Valami sulyos szemelyisegzavart diagnosztizalok :-) Kolomppal a nyakukban csak a marhak meg a birkak maszkalnak. Ezek tulajdonkeppen ezt jelzik felenk: Nezzetek, mekkora nagy allat vagyok!!!!! Figyeltem, mirol is szol ez? Nekem mirol szol? Mit csinalnak? Folyamatosan olyat, amit en nem akarok! Nem akarom, hogy korulottem legyen, hogy zavarja az eddigi bekemet, nyugalmamat! Es ketten vannak. Egyik mar szinte eltunt (ritkan bukkan fel) erre kapok egy masikat. Ahhhha! Milyen furcsa vigjatekot irt az ut, ferfiak kepeben jeleniti meg elottem az altalam legjobban gyulolt 2 not! Akik eleg, ha csak megjelentek, mar nem fertem a borombe, agressziv gondolataim tamadtak, es minden rtrosszert ami ert, oket okoltam! Pont igy ereztem a kolomposok irant is. Egyet akartam, takarodjanak! De lerazhatatlanok, megkerulhetetlenek, le-es elhagyhatatlanok. Nincs eszkozom ellenuk!!!!
Ha eddig bokaig, ma terdig jarunk az urulekben. Na, persze! Nem csak hogy jo nagy szar az eletem, nyakig sullyedtem benne. Epp. hogy a fejem kilog, es rettegek, meddig merulhetek meg?

Lassan elertuk Portomarint. Nagy varos, egy gyonyoru toval. A hatalmas tavon egy hid vezet at, itt halad a kijelolt utunk. Es ezen lepkedve egyszer csak megvilagosodtam :-) Ez az! Itt A NAGY VIZVALASZTO!!!!! Megyek at a tuloldalra,egy masik oldalra, egy uj eletbe, uj celok fele! Faradtan, de haladok elore. Aterve a hidon egy nagy lepcso a kovetkezo akadaly. Nana! Ki kell emelkedni a trutyibol! Ok. Ez is megvan, piheno! Osszefutottunk Diaekkal. Fel ora dumcsi, eves-ivas utan ujra utra keltunk. Nehany szaz meter utan egy ujabb hid, de visszafele. Ezt hogy tudja! Igy elemrakja az ujraprobalkozas szimbolumat! Hid, de visszafele! Nagyon ingatag szerkezet volt, billegett, rossz erzessel, felve haladtam at rajta. De atertem ezen is! Innen egy gyonyoru, arnyas osvenyen vitt az utunk, itt mar tudtam, tul vagyok mindenen, minden fajon, minden rosszon! Megis van valami a keresztnel letett kovemben! Megszabaditott a lelki kinzasoktol, viszonylag targyilagosan eltem meg a valasomat, es az ezzel jaro kinlodasomat.

Tegnap talaltam az ut menten harom 4 levelu loheret. A harom gyerekem jutott roluk az eszembe, el is tettem nekik. Kerestem meg kettot, de nem leltem. Gondoltam, majd ha itt az ideje. Es most, a celegyenesben rabukkantam meg kettore. Megvagytok mind az 5-en. :-) Elmeseltem Lacinak, aki csodalkozik ezen, ez a resze az eletunknek csak holnaptol kovetkezne. Gyozkodom, hogy nem kell ezt ennyire percre pontosan venni!

Tegnap eszrevettem, hogy tele a kulacsom vizzel. Nem hasznalom, kenyelmesebb egy fel literes muanyagflakon. A Francba! Legalabb 1 hete cipelek plusz 1 kg-ot. Meg valamikor akkor toltottem fel egy kut nelkuli hosszabb szakasz elott, es megfeletkeztem rola.

Tobbszor talalkoztunk egy kedves, idosebb urral. Mindig kerdezi, mikor indultunk, mennyi ideig tarott az ut? Jol oltozott uriember. A felesege es az unokaoccse jarjak az utat, o mindig a vegallomason varja oket, majd reggel tovabbviszi a hatizsakjukat. Elneveztuk Colombonak. Ot mindig latjuk, a feleseget meg soha, csak mindig mesel rola:-)

A spanyol tanarral es a vele tarto kaliforniai lannyal gyakran osszefutunk . A srac foglalt nekunk elore szallast , ugyanis minden full. Innentol az ut vegeig nincs szabad agy! Este is osszefutottunk, mutattanm a lanynak a lohereimet. Azt mondta, eleteben 1-et talalt. Valoban, ez valami kulonleges, de haszontalan kepessegem. Szaz szamra szedem a 4 levelu loheret. Mondtam is neki, hogy mindjart keresek egyet, es leszakithatja. 2 percen belul meg is lett! Azt az oromet! Olelgetett, es konnyes szemmel mondta, hogy most egy ferjet es 2 gyereket kivant a loheretol. Azert felhivtam a figyelmet, hogy nekem ennel tobbet kellet tennem egy teherbeesesert:-)

A szallasunk jo kozepes, es extrem draga. Kivulrol mint egy istallo, de belul tiszta. Nem is kell mas! Es van parna!!!! Hurrrrrrra! Mekkorat fogunk aludni. Ugye-ugye, nem kell sok egy kis boldogsaghoz! Meg egy pohar forro tej, es alvas! 8-kor! :-)
Szijjjjjjjjjasztok! Puszi!

1 megjegyzés:

  1. KIngocskám!
    Amikor elolvastam a fenti sorokat, a zarándoklást,a Forest Gump (leg-leg-leg film nekem) jutott eszembe.
    Egy két gondolat belőle:
    * Az élet olyan, mint egy doboz bonbon. Sosem tudhatod, mit veszel ki belőle.
    * Én nem vagyok egy okos ember, de azt tudom, hogy mi a szerelem.
    * Nem tudom, hogy Mamának vagy Dan hadnagynak volt-e igaza, hogy van-e rendeltetésünk, vagy csak ide-oda sodor bennünket a véletlen, de azt hiszem: kicsit mindkettő igaz.
    * A halál is csak az élet része.
    * Van úgy, hogy az embernek nincs elég köve.
    * Az a hülye, aki mondja.
    * Fuss, Forrest! Fuss!
    * Én arra rendeltettem, hogy az anyád legyek. Igyekeztem jól csinálni.
    * A mamám mindig azt mondta, hogy az a hülye, aki mondja.
    * Ártatlan hazugság nem árt senkinek.


    Holnapután, és már csak kb 35 óra ...........
    Puszi: Anu
    Vigyázzatokmagatokra!!! Lazán!

    VálaszTörlés