2010. július 4., vasárnap

Logrono_Ventosa 3º km
Reggel szinte utolsokent indultunk Betti mar elhuzta a csikot. Pannival egy darabig egyutt nyomtuk. Volt az erdei uton kiteve ingyen elhozhato konyv, tobb nyelven leforditva , kifejezetten zarandokoknak. Aztan panni hatramaradt, ittam ittam, a gazpachot (paradicsomle), amit kozosen vettunk es azon gondolkodtam, hogyan hagyhatrnam neki hatra a felet. Kitettem az ut kozepere ese gy szaraz agyagdarabbal felirtam az aszfaltar: Pannie! :-) ok, o betu= szivecske. Megtalalta! :-) navarette elott volt egy tanyaszeruseg (putrihegy :-) megj. panni), ahol talan apa-lanya fogadta a zarandokokat, lehetett pecseteltetni, uditot venni. Kaptam toluk 2 szem seargabarackot es vettem egy kolat. Mindennek a felet htrahagytam panninak. megkapta! :-) (harmana, hermana meg jo , h ennyit megjegyeztem spanyolbol = testvere, a testvere... :-), megj. panni) elmondtam hogy nez ki a hugom, adjak at neki. beerve a varosab eleg elkeseritoan voltak kiteve a jelzesek , gondolom tudhattak a helyiek, mertt a varos szelen mar a kezembe nyomtak egy terkepet, bejeloltek rajta az iranyt. ennek ellenere volt, h a varoslakok forditottak vissza a helyes utra. most sem tudom milyen ihletsebvol, de bementem egy templomba. azert fura ez, mert lepten-nyomon templomba botlunk, ah mindegyikbe bemennek 3 honapig tartana az ut. ez sem volt kulonosebb, sem masabb, mint a tobbi, de be kellett mennem. bent is ezt tapasztaltam, sem szebb, sem huvosebb.... A szememet megis balra vonzotta egy Jezus szobor, furcsa keztartassal allt, elorenyujtva karjat, probaltam megfejteni ezt a kezmozdulatot, mit is mond ez nekem, valami ilyet ereztem: veled vagyok az uton, vigyazok rad, de FIGYELJ! Na onnantol kezdve ugy jart a szemem, mint a sase. Menet kozben egy to mellett, sok horgasz peccantott, az egyika szemem lattara fogott ki egy KACSAT. :-))) Alig mertem odanazni, ahogyan kiszedtek a kis csorebnbol a horgot, majd a horgasz tok helyesen megintette, meg egy ket szeretetpofont is lekevert neki, majd visszengedte a vizbe. a kov. varosban, ami10 k-er volt olyan villamgyorsan ertem, be, h nem hittem a szememnek, labamnak. Minde varosban elso a bar (= kavezo :-), megj. panni) keresese, ott mindig ossyetalalkozunk ismerosokkel es nem utolso sorban megpiohenhetunk es nergeiat ado kolahoz jutunk. Epp csak letettem a zsakom, mikor mit hallok? : Kinga gyere ide ulj le hozzank! Odanezek, sehol egy ismeros arc, raadasul magyarul szolitanak. Nagyon meglepetten, bamban nezhettem. Dia es baratja udvozoltek, akiknek meg otthon segitettem a szervezesben, jegyrendelesben egy keveset. Na, gondoltam, erree kellett figyelnem ennyire? Jot beszelgettunk, nem mondom, de hamar felalltam, tovabbindultam. Ereztem az erot magamban! Alig tettem 1ºº m-t, mikor meglattam a Litvanokatakik Lourdesbol Fatimaig mennek, kb 25-enes cipelik a hatalmas keresztet, es egy-egy Maria es Jezus szobrot.Szeduletes utemben haladnak, meggyozodesem, transzban vannakkulonben nem birnak! Udvozoltuk egymast. Van koztuk egybacsi, aki kulonosen kedvesen mosolyog ram, mindig megismer, es megsimogat. Eppm akkor jottek ki a templombol. Elottuk mentem 5º-6º m-rel, mikor azt ereztem, szivesen haladnek veluk. Elengedtem magam elott oket, es az utolsokent halado fiataloktol megkerdeztem, tarthatok-e veluk? Mondtak, hogy persze! Nekikezdtem bezelgetni egy nemetul tudo lannyal aki elmondta, hogy neki ez mar roppant nehez. Olyan az iram, ami mar egeszsegtelen, es ezt csak az oregek birjak a nagy hitukkel. O szivesen nezne a tajat, de igy csak az ut poraig jut a figyelme. Egyszer majd visszajonne elvezkedni is egy kicsit. Felkinaltam neki az egyik botom, hatha konnyit rajta. Igy is volt, nagyon orult neki.Kozben neztem az elottem halado fiut, a laban a zokni rongyokban allt, legalabb 8 lyuk volt rajta. Mikor megallt a menet, levettem a zsakom a hatamrol, kivettem egy zoknit, es nekiadtam. nem akart hinni a szemenek, nagyon koszonte. Odajott hozzam egy vasaggyal egyutt 4º kg-os lany, hogy o szeretne vinni az en hatizsakom. ( az o cuccaikat busz viszi allomasrol-allomasra) Mondtam, dehogy is, de o ragaszkodott hozza. Ki szeretne probalni. Megbeszeltuk, hogy 1 km-t viheti, de felalkudta 2-re:-) Mikotr az oregek meglattak, hogy malha nelkuli lettem, megkerdeztek, akarom-e vinni a Maria szobrot. Hu-ha!!!!! Ekkora megtiszteltetesre nem is szamitottam! Bealltam vele a menet kozepere, de elore tessekeltek a keereszt ele, Jezus melle.Igy haladtunk 6 km-t, veszekedett utemben, de olyan felemelo erzessen alltam a sor elejet, hogy meg! Kozben, az jart a fejemben, hogy en most bohocot csinalok-e magambol, vagy ezzel van valami melyebb ertelmu dolgom. Ezzel a gondolattal jol elvoltam egy darabig, mire eszembe jutott a reggeli JEL!!!!!! a kezmzdulat! Igen! Ezt mutatta a Jezus szobor elore, es LETT!!!! AMEN!
Kozben 6-szor megkerdeztek, birom-e? A 12 kg-os hatizsak utan a 2 kg-os szobrot?!:-) Beerve Ventosaba ok jobbra, en balra vettem az iranyt, meg le kellet nyomniuk 1º km-t. Mar lattam a jelenetet, ahogy vonulok a menetuk elejensantiago fele, fejemen a basceball sapim, kezemben Maria, es anyu jon felem.......:-) A nemetul tudo lannyal e-mail cimet csereltunk, majd kuldom neki az eddig roluk keszult fotokat. Remelem, meg latom az uton, de Santiagoban 25-en biztosan talalkozunk!
Gyonyoru a szallas, nemetek uzemeltetik. Luxusnyaralasnak is elmenne, ha nem lenne 8-1º emeletesagy egy szobaban. Foztem ma! Vegre! 2 olasz fiu, akikkel 2 napja nagyjabol egy utemet megyunk, megkerdeztek Bettyt, es engem, hogy megyunk-e egyutt etterembe. egyikojuk mondta, latta a hugomat az elozo faluban (6 km-rel elottunk) , es Panni ott maradt azon a szallason. Kicsit nekekeseredtem, de elfogadtam a donteset, gondoltam, nagyon elfaradt, nem birt tovabb jonni. Epp fozocskeztem, mikor Panni hangot hallottam. Rohantam le a lepcson, es ugy ugrottunk egymas nyakaba, mintha evek ota nem lattuk volna egymast, es hullottak a konnyeink! ma kb 6-7 eves vagyok, ilyenkor szuletett meg-nekem. Ezert volt kenyszerem egesz uton gondoskodni rola! (holnap mar pelenkezom is :-) ) Most ismet egyutt a triumviratus, es velunk van Dia es Laci.% magyar! Toluk egy Peter nevu fiunak le kellettt szakadnia, begyulladtak az izuletei, 2 nap pihenore van itelve. Az a zarandok szedte ossze az uton, es vitte korhazba, aki kijelolte az utat sarga nyilakkal. Micsoda mazli! :-)
Nagggggyon jo nap volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése