2010. július 13., kedd


Carcadilla de Hermanillos-Mansilla de las Mulas 25 km

Tegnap egy adomanyos albergeben szalltunk meg, ahol egy finn fiu volt a segito. Nem volt egy luxus lakosztaly, de jo energiaja volt a helynek, es fakkokban voltak az agyak 4-esevel, igy jol elszeparalva a tobbiektol egyutt tudtunk aludni 4-en.
Editrol meg nem irtam. Tobb mint 1 hete talalkoztunk vele eloszor, 3-4 napja csatlakozott hozzank. Kesergett, mert elvesztette a sarga nyil kituzojet, amit a taskajan hordott. Volt egy szt Jakab kagylo alaku jelvenyem, neki adtam vigasztalasul. Boldognak latszott vele. masnap mar egyutt jartuk a varost a delutani siesta idejen, beneztunk egy suvenirbe, es felajanlotta, hogy most en nezzek valamit magamnak, amit tole kaphatnek. Igy azota a zarandokok keresztjet hordom a nyakamban.
Tegnap Pannival elmentunk vacsizni, egy asztalhoz keveredtunk a finn fiuval, aki torteneteket meselt a zarandoklasarol, annak elozmenyeirol, es, hogy milyen valtozast hozott az ut az eleteben. Szerinte nem tul sokat, bar a veletleneket messze atertekelte, es mar nem tartja veletlennek a veletlent. Jelekke valtak a szamara. Finom , izletes gaspacciot ettunk. Ez hideg paradicsomleves,, amiben van meg jo par szamomra beazonosithatatlan zoldseg. Otthon majd megnezem a receptet.
Reggel fel 7-kor indultunk, es tudtuk, nagy a kihivas, mert az elkovetkezendo 17 km-en keresztul semmmmmmi-de semmmmmi nem lesz a kietlen buzamezokon, es nehany-az utat keresztul szelo csatornan kivul. Sajnos nem tevedett a terkep, pedig megtette mar egy parszor, furcsan mindig a mi karunkra:-) Kinlodtunk az egyhangusagtol, de elveztuk a huvoset. Legalabb ennyi megadatott. Nehezen kovetkezett el az ido, mikor meglattuk a falu tornyat, ami nemi remenyt adott a tuleleshez, de hamar lehangolodtunk. A putrihegyek kozt allo 2-3 ba kozul egy sem volt nyitva. Miert is lenne, hisz az a 5º-6º kiehezett, kiszomjazott, koffeinre, pihenesre vagyo zarandok 11 ora tajban meg biztos nem hoz eleget a konyhara. :-)
Innen 7-8 km-re kovetkezett a mai vegallomas, ahova mar szandalban, befaslizott labbal erkeztem. ...totyogva. Ezen a szakaszon legalabb 3-szor megalltam pihentetni a labam, a tobbiek ugy mentek el mellettem, mint a kengyelfuto gyalogkakukkok. Huuuuuu, de szenvedtem, fajtam. A francba, -gondoltam-. miert is adtam at multkor Bettynek az egyutt megelt melypont-napunk dicsoseget? Na, tessek! Ez lagalabb az enyem, CSAK az enyem, buszke lehetek ra! :-( Lefele bicegve a hidrol egy kamionos jott szemben velem, nyomta a dudat, es nagyon lelkesen mutogatott, hogy hajra! Elore tovabb! Ez egy akkora biztatas volt, amivel kihuztam a varos kozepeig, a piacig. Itt keringtek mar a csajok, jol bevasaroltunk gyumolcsbol, es beestem a szallasra. Ja! Hogy at akartak verni! 3 szelet sonka kertem a piacon, es a kofa 9 eurot kert erte. Szerintem 5-6-nagy joindulattal 10 deka lehetett. Nem fizettem ki, otthagytam. Letezik olyan sonka, ami atszamolva forintra alaphangon 28 000 Ft/kg?????
Viszont a paradicsomarus a megvasarolt, kifizetett paradicsomom melle berakott meg 4-5 szemet a zacsiba ajandekkeppen. Ezek a kis angyalkak mindig szarnyuk ala vesznek , ha le vagyok engedve, es adnak egy-egy kis lokest, hogy legalabb a kovetkezo angyalkaig eljussak, aki tovabbtaszigal, es vegul eljutok a celig.
Klassz a helyunk, gyonyoru viragok diszitik a belso udvart, eleg tagas a halo, es tiszta! Ennyi kell, semmi mas! Jol telepakoltuk a hasunkat, es csendespihenot fujtunk. Reggeleig aludtam volna, ha a zsongo-dongo-dongo legyek fel nem keltenek. Most megyek meg csak furdeni, mosni.
Holnap csak 20 km-t megyunk, holnap lesz az utrolso ligt-os nap, csutortoktol belehuzunk. Bettytol, Edittol bucsut veszunk, majd Santiagoban, vagy Finisterre-ben talalkozunk!
Ma elkapott egy erzes, hogy nem kifele gyaloglok valamibol, hanem befele valahova. Nem elhagytam valamit, kozelitek valami fele! Ez jo!!!! Hajt! Mar csak a labaink birjak erovel! Remelem, ez a 2 napos "pihentetes" jot fog tenni!
Vegre elhagyjuk a Mezetat! Nem tudtam megszeretni. Hiaba tett meg mindent, hogy ne igy legyen! Kedvezett az idojarasaval, (nem volt 42 fok, csak 38) , fujdogalt a szello, tancoltak a buzamezok, de ez nekem tul egyhangu, es kiszamithatatlan. Itt ritkan latszik a varos, ahova tartassz, ha meg megis, akkor vegelethatatlanul lassan tudsz kozeliteni fele. Annyszor eszembe jutott Petofi verse, ami csak azert maradhatott meg a fejemben, mert belevertek alsoban: mit nekem te zordon karpatoknak fenyvesekkel vadregenyes taja! Tan csodallak, am de nem szeretlek, s kepzetem hegyvolgyedet nem jarja. Mint ahogy a verseivel sem, igy a tajrol alkotott velemenyevel sem tudok azonosulni. Szegenynek felsoroltunk nehany verset, es nagyokat nevettunk. Megy a juhasz a szamaron, foldig er a laba :-) Kinek? A szamarnak?'?? :-) , na, meg hasonlok...... Panni jegyezte meg, es van igazsag benne, hogy van viszont egy orok, alapigazsaga: szabadsag, szerelem, e ketto kell nekem!!!! -meg legyen egy kis kaja, es vegyen korbe a csalad! Ja, meg egeszseg! Meg nyugalom, es akkor mar tenyleg elegedett vagyok:-)
Na, szoval, aldoztunk egy keveset a kultura oltaran is.
Puszi neketek holnapig! Holnap Leon!!!! Ha maga a leoni puspok hiv meg a csak nekem celebralt misejere, akkor is inkabb a labam fogom pihentetn!

5 megjegyzés:

  1. Sziaaaaa Kingíííí!

    Újra itt, pár nap kihagyással
    Láttuk a képeket, jó volt látni Titeket :)
    Nálunk minden oké, mi is B. Soundoztunk, Ádi jól le is betegedett, itt fekszik mellettem az ágyban és üdvözletét és ölelését küldi Nektek! Hihhhetetlen, hogy már túl vagytok a felén! Hajráááááá továbbra is, kitartááááááás :)
    Végül 1 Egy Rapülök részlet. Jusson eszetekbe, amikor 1 kicsit rosszabb :)

    Magamat kizárom, szívemet kitárom,
    És ma is odakiáltom,
    Hogy nincs a helyzetemben semmi - de semmi! -,
    Amit ne lehetne kissé jobbá tenni.

    Sok sok Puuuuszi

    VálaszTörlés
  2. Koszi-kosziiiiiiii!!!!! Sokat gondolok ratok! Jobbulast Ladikanak!
    Milllio puszi

    VálaszTörlés
  3. Jajjj, le kell irnom! Tud nehany szot a hospitaleros (segito az albergueben). : csoki, cigi, zokni, koszonom, nagyon jo es kurva jo :-)
    Nem egymas mellett valasztottunk agyat es megkerdezte, hogy tan haragszunk egymasra? :-)
    Edit nem szereti a huzatot, Betty felre akart vonulni egy zugba, Panni kifejezetten ablak melle vagyott, nekem a foldszinti agy volt a vagyam. Igy sikerult. 3 nm-en nem tudtuk megoldani egymas melle :-)
    Panni uzeni : Puszi

    VálaszTörlés
  4. Szia Kingi!

    Olvaslak... minden este. Ma mikor megnyitottam a blogodat elindult a gépemen teljesen véletlenül az angyalzene amit mindig hallgatok. És eszembe jutott két Paulo Coelho idézet gyorsan meg is kerestem, hogy szó szerint idézzem:

    "Amikor az ember határozott cél felé tart, nagyon fontos, hogy az útnak is szenteljen figyelmet. Az út az, amely mindig megmutatja a célba érés legjobb módját, s útközben gazdagodunk."

    "A világnak semmi másra nincs szüksége, mint példákra, olyan emberekre, akik az álmaik szerint tudnak élni, és képesek harcolni az elképzeléseikért."

    Puszillak :)

    VálaszTörlés
  5. Szia Ritu!
    Ezt mar masokkal is tapasztaltam, hogy akik "egyutt rezegnek" velem, kapjak a jeleket, ugyan ugy, mint en! Ezek szerint te/ti is ereztek valamit a caminobol altalam :-) Figyelj! Figyelj! Figyelj!
    Puszillak

    VálaszTörlés